VÁCI ÉRTÉKTÁR
Közérdekű Muzeális Gyűjtemény


Cím: 2600 Vác Köztársaság út 19.
Telefon: 27 513-482
Email: info@ertektar.vac.hu
   Főoldal
   Kiállítások
   Gyűjtemények
   Programok
   Múzeumpedagógia
Öntöttvas
Sporttörténet
Kerámia
Művészettörténet
Előzetes
Archivum
Foglalkozás foglalás
Kislexikon
   Játékok
   Értékek mindenkinek
   Szolgáltatások
   k.é.k.
   Nyitva tartás
   Kapcsolat
   Hírek
   Pályázatok
   Irattár
   Gyűjtemény katalógus
   Hírlevél feliratkozás

Partnerek
Vac.hu hírek
 - LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÁS
 - LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÁS
 - Tisztelt Váci Vállalkozók! T...
 - Tisztelt Ügyfeleink! Kedves ...
 - Tisztelt Váci Vállalkozók! T...
forrás: www.vac.hu  

Kislexikon

Kapcsolódik:
Keresett szó:
látványraktár

 

A látvány-, illetve tanulmányi raktárak megvalósítása minőségi változást idézhet elő a múzeumlátogató és a múzeum kapcsolatában. A látogató azért szereti ezt a megoldást, mert a veleszületett kíváncsiságát, megismerni és tudni vágyását kiélheti, és tetten érhető a függöny mögé tekintés gesztusa is. Egy egészen újfajta élményt ad ez a bemutatási forma, hiszen a múzeumlátogató többség számára a múzeumi raktár fogalma a poros, eldugott, vagy titokzatos, kincsekkel teli, de mindenképpen látogathatatlan, megismerhetetlen tárgyak sokaságát jelenti. Ebbe a világba enged bepillantást ez a kiállítási forma.

Kapcsolódik:
Foglalkozások diákok részére  |  Foglalkozások felnőttek részére

múzeumi foglalkozás, foglalkozássorozat

 

Múzeumi foglalkozás, foglalkozássorozat egy-egy téma tartalmilag sokoldalú, módszertanilag a gyermek aktivitására és kreativitás ára építő feldolgozása. A foglalkozás módszertani kimunkálása során hangsúlyos szerepet kap a tárgyalkotás (mely lehet tört.-i, néprajzi vagy művészeti megközelítésű), a szerep-, a helyzet- és a dramatikus játék, s ezeken keresztül az érzelmi-gondolati átélés élménye. A művészeti múzeumok munkájában a művészetpedagógia nemzetközi és hazai elméleteire alapozva jöttek létre azok a gyermek-képzőművészeti műhelyek, melyek saját alkotásain keresztül formálják a gyermek művészeti látásmódját. (vizuális nevelés).

Kapcsolódik:
Múzeumpedagógia  |  Kerámia  |  Képzőművészet  |  Öntöttvas  |  Foglalkozások diákok részére  |  Foglalkozások diákok részére  |  Foglalkozások felnőttek részére  |  Foglalkozások felnőttek részére  |  kerámia szakkör  |  speciális foglalkozás

múzeumi nap

 

A múzeumi nap az iskolai tanagyaghoz kapcsolódó, múzeumban, illetve egy-egy kiállításhoz kapcsolódóan megtartott tömbösített tanóra. Célja, hogy a múzeumi gyűjtemény vagy kiállítás megismeréséhez, megértéséhez elméleti támpontokat nyújtson, s ezek elmélyítését játékos foglalkozásokkal segítse.

Kapcsolódik:
Múzeumpedagógia  |  Freecikli  |  Sportörténet  |  kerámia múzeumi nap

múzeumi óra

 

Múzeumi óra, amely tartalmilag szorosan kötődik az iskolai tananyaghoz, s a múzeumi anyag feldolgozásában (hangsúlyosan vagy kevésbé hangsúlyosan) érvényesíti annak szempontjait (forráselemzés, helytörténet, honismeret, irodalmi emlékhelyek, művészettörténet tanítása, történelemtanítás).

Kapcsolódik:
Múzeumpedagógia  |  Értékek mindenkinek  |  Freecikli  |  Kerámia  |  Sportörténet  |  Parasport  |  Képzőművészet  |  Bevezetés a XX. század művészettörténetébe: Kubizmus I.  |  Bevezetés a XX. század művészettörténetébe: Kubizmus II.  |  Bevezetés a XX. század művészettörténetébe: Szürrealizmus  |  Bóbita játszik - múzeumpedagógia alsó tagozatosok számára  |  Bóbita játszik - múzeumpedagógia felső tagozatosok számára  |  Bóbitától a Bibliáig - rendhagyó irodalom óra  |  Esélyóra  |  Foglalkozások diákok részére  |  Foglalkozások felnőttek részére  |  Fotótörténeti foglalkozás  |  Parasport-történet  |  Sötétszoba  |  Sporttörténeti múzeumi óra I.  |  Sporttörténeti múzeumi óra II.  |  Művészettörténet

múzeumpedagógia

 

Az iskolán kívüli ismeretszerzés, ismeretközvetítés sajátos, múzeumban megvalósuló formájával foglalkozó pedagógiai elmélet és gyakorlat; a múzeum gyűjteményi anyaga, kiállításai, az ott folyó kutatómunka és a múzeum látogatói közötti közvetítőtevékenység azon területe, amely a gyermek- és ifjúsági korosztállyal foglalkozik. Közvetlen célja a múzeumi anyag (gyűjtemény, kutatómunka, kiállítás) sokoldalú és élményszerű megismertetése. Hosszabb távú célja a múzeumok által nyújtott kulturális ismeret és élmény igénylésére és ezáltal múzeum-látogatóvá nevelés. Magyarországon az 1970-es évek elején indult meg a múzeumokban a gyermek- és ifjúsági korosztállyal való tudatos foglalkozás, e foglalkozások különböző formáinak, típusainak és módszereinek kidolgozása. Ekkortól alkalmaznak a múzeumokban erre a feladatra önálló munkakörű munkatársakat, múzeumpedagógusokat. A múzeumpedagógia eddig kialakult alapvető foglalkozástípusai: múzeumi óra, múzeumi nap, múzeumpedagógiai feladatlap, múzeumi foglakozás-foglalkozás sorozat.

Kapcsolódik:
Múzeumpedagógia  |  Értékek mindenkinek  |  Freecikli  |  Kerámia  |  Sportörténet  |  Parasport  |  Képzőművészet  |  Bevezetés a XX. század művészettörténetébe: Kubizmus I.  |  Bevezetés a XX. század művészettörténetébe: Kubizmus II.  |  Bevezetés a XX. század művészettörténetébe: Szürrealizmus  |  Bóbita játszik - múzeumpedagógia alsó tagozatosok számára  |  Bóbita játszik - múzeumpedagógia felső tagozatosok számára  |  Bóbitától a Bibliáig - rendhagyó irodalom óra  |  Esélyóra  |  Foglalkozások diákok részére  |  Foglalkozások diákok részére  |  Foglalkozások felnőttek részére  |  Foglalkozások felnőttek részére  |  Fotótörténeti foglalkozás  |  kerámia múzeumi nap  |  kerámia szakkör  |  Parasport-történet  |  Sötétszoba  |  speciális foglalkozás  |  Sporttörténeti múzeumi óra I.  |  Sporttörténeti múzeumi óra II.  |  Művészettörténet

múzeumpedagógiai feladatlap

 

Múzeumpedagógiai feladatlap, játéklap vagy gyermekvezető kiadvány, mely a nagyobb kiállításokhoz tematikus egységenként készül. Ez a gyermek/ifjú önálló kiállítás feldolgozását segíti, figyelembe véve életkori sajátosságait, egyúttal szelektál és súlyoz a kiállítási anyagban, a lényegre koncentrál; vezeti és irányítja (térben és tartalmilag) a gyermeket, s különböző (képes, rajzos, játékos) feladataival önálló ismeret-felfedezésre készteti. Mindezzel sajátosan aktivizálja, mintegy rákényszeríti, hogy tudatosabban és figyelmesebben nézze meg a kiállítást, keresse az összefüggéseket, rendszerezze a látottakat.

Kapcsolódik:
Múzeumpedagógia




Dunaweb Szolgáltató Kft. 2009.